آیه با تفسیر
   
  کاش عصر ظهور را درک کنیم
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین مطالب
چرا خداوند متکبر است؟
روایت حضرت ام‌کلثوم(س) از آخرین افطار پدر
محل ضربت خوردن حضرت علی(ع) در مسجد کوفه+ تصاویر
حضرت علی(ع) از دیدگاه اندیشمندان غیرمسلمان
شب قدر
معنی رمضان(شهر رمضان)
دانلود گلچین مولودی ولادت امام حسین ( ع )
ولادت امام حسین ( ع )
تولد امام حسین (ع)
حضرت علی (ع)
حدیث قدسی، مرحوم شیخ حر عاملی، ص 12
ذکر
ما را ببخش
توكل جایگزینی برای خودكشی
عید مبعث مبارک
خداوند در حدیث قدسی می فرماید:
خانه ی علی(ع)
یا الله
شهادت حضرت فاطمه س
 
آرشیو مطالب
مرداد 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
 
پیوندهای روزانه
منتظران موعود
حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
شوری سنج اکواریوم
یکانسر
آی کیو مگ
ریحون مگ
مجله خبری کسب و کار برتر
تیزر تبلیغاتی رایگان
فروش هورمونهای گیاهی
دانلود انیمیشن و کارتون جدید
بام میهن
آرشیو پیوندهای روزانه
 
پیوندها
سایت جامع اسلام و اهل بیت
اشک منتظر
مسیرت مشخص امیرت مشخص نکن دل دل ای دل بزن دل به دریا
مدح عشق
فرهنگی ورزشی
دانستن انچه که نمیدانیم
فرهنگ اندیشه
بزرگترین سایت مذهبی
دستان سیستان
هیئت الشهداء قزوین
عشق اول و آخر من...
نشان سیز
موعود مهربانی
بچه های کلاس 202 شهید بهشتی بروجرد
دیوونه ی حسین حسین حسین
صراط 27
آموزش مطالعات علوم اجتماعی
یاحسین غریب مادر
طلوع ستاره
بچه های آخر الزمان
چادر ممنوع
پایگاه اهل البیت علیهم السلام
░▒(پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی)▒░
مسجدچهارده معصوم (ع)آبادان
ساخت★کدصوتی★بنر★صفحه ورودی★صلواتی★
محفل نوجوانان
۞یاران منتظر ۞
به سوی ظهور
غبار غم سالها انتظار
دانلود کلیپ های مذهبی و انقلاب اسلامی
فداییان رهبر
علی مشکل گشا
یا صاحب الزمان
جحاب
کشکول صوف باف
با ولایت تا شهادت
جهان در انتظار توست
وادی دین و زندگی
تبادل لینک رایگان و هوشمند سایت سیحون | مرجع تخصصی آموزش کامپیوتر
ترنم الماس
باغچه تنهایی
منتظران مهدی او خواهد آمد
یامهدی*ظهور*ضدفراماسونری*شیعه
ساعت رومیزی ایینه ای
رقص نور لیزری موزیک

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کاش عصر ظهور را درک کنیم و آدرس asre_zohour.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 
آیه با تفسیر


بَلَى مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِندَ رَبِّهِ وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ ﴿سوره بقره آیه ۱۱۲﴾


آری کسیکه از هر جهت تسلیم حکم خدا گردید و نیکوکار گشت مسلماً اجرش نزد خدا بزرگ خواهد بود و او را هیچ خوف و اندیشه و هیچ حزن و اندهی نخواهد بود (۱۱۲)
 


قرائت آیه




تفسیر آیه:

1 - ادعای اهل کتاب مبنی بر اختصاص بهشت به آنان، ادعایی بی اساس است.

و قالوا لن یدخل الجنة إلا من کان هوداً أو نصری ... بلی

کلمه «بلی» برای ابطال ادعای مطرح شده به کار می رود. بنابراین، «بلی» در آیه شریفه دلالت بر بطلان سخن یهود (لن یدخل الجنة ...) دارد.


2 - پاداشهای الهی (بهشت) از آن کسانی است که با تمام وجود تسلیم خدا شده و از سر اخلاص کارهای نیک انجام دهند.

من أسلم وجهه للّه و هو محسن فله أجره عند ربه

از مصادیق «أجر» - به دلیل آیه قبل - «بهشت» است. «وجه» به معنای صورت است و مراد از آن در آیه شریفه، وجود و ذات آدمی است. «محسن» به کسی گفته می شود که کار نیک انجام دهد.


3 - پاداش دهی خداوند پرتوی از ربوبیت اوست.

فله أجره عند ربه


4 - مجرد انتساب به ادیان الهی (یهودیت، نصرانیت و یا هر آیینی دیگر)، آدمی را به بهشت نخواهد رسانید.

قالوا لن یدخل الجنة إلا من کان هوداً أو نصری ... بلی من أسلم ... فله أجره

آیه شریفه پس از نفی ادعای یهود و نصارا - که معیار ورود به بهشت را یهودی یا نصرانی بودن می دانستند - انتساب به دینی خاص حتی اسلام را شرط برخوردار شدن از پاداشهای الهی نشمرد تا به این نکته اشاره کند که: منتسب بودن به ادیان الهی کار ساز نیست; بلکه معیار «تسلیم خدا بودن» است. البته پس از بعثت پیامبر و نزول قرآن انسان نمی تواند مدعی تسلیم خدا بودن باشد و دین اسلام را نپذیرد.


5 - یهود و نصارا، در صورتی که تسلیم خدا شوند (اسلام را بپذیرند) و کارهای نیک انجام دهند، اهل بهشت خواهند بود.

قالوا لن یدخل الجنة إلا من کان هوداً ... بلی من أسلم ... فله أجره


6 - آنان که تسلیم خدا باشند و اعمال نیک انجام دهند، هرگز نه ترسی ایشان را فرا می گیرد و نه بر امری محزون می شوند.

من أسلم ... ولا خوف علیهم و لا هم یحزنون

برخی «لا خوف علیهم ...» را مخصوص قیامت دانسته و جمله «فله أجره» را - که ظرف تحقق آن قیامت است - شاهد بر آن می دانند و برخی بر آنند که مقتضای تسلیم خدا بودن این است که ترس و اندوه از زندگیِ شخصِ تسلیم شده برافکنده شود و لذا ظرف «لاخوف علیهم ...» هم دنیاست و هم آخرت.


7 - قیامت، صحنه ای هراسناک و جایگاه حزن و اندوه است.

ولا خوف علیهم و لا هم یحزنون


8 - نجات آدمی از ترس و اندوه صحنه قیامت، در گرو تسلیم شدن در برابر خدا و انجام دادن اعمال نیک در دنیاست.

من أسلم ... ولا خوف علیهم و لا هم یحزنون


9 - تسلیم خدا بودن بدون انجام اعمال نیک و انجام نیکیها بدون تسلیم خدا بودن، تضمین کننده پاداش الهی نبوده و مانع از روی آوردن ترس و اندوه نخواهد شد.

من أسلم ... ولا خوف علیهم و لا هم یحزنون


منبع: کتاب تفسیر راهنما
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





عاشقتم خدا | 7:27 بعد از ظهر - جمعه 29 دی 1391برچسب:,
+
 
منوی اصلی
خانه
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
 
درباره وبلاگ

به وبلاگ ما خوش آمدید . نظر یادتون نره

 
نویسندگان
بندۀ خدا
عاشقتم خدا
 
موضوعات مطالب
تصاویر
تصاویر مهدوى
سایر تصاویر
مقاله ها
پیام مناسبت ها
احادیث
شعر
متفرقه
دانلود(کتاب.نرم افزار.فیلم)
رمضان
ادعیه و نماز
 
سایر امکانات

  RSS 

POWERED BY
LoxBlog.COM

 قالب مذهبی


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 160
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 160
بازدید ماه : 197
بازدید کل : 126773
تعداد مطالب : 346
تعداد نظرات : 84
تعداد آنلاین : 1


 


تمامی حقوق محفوظ می باشد!

www.ShiaTheme.com